Fòssils, els testimonis del passat

A l’exposició del CRIP, “una finestra al miocè”, podràs endinsar-te en l’apassionant món dels fòssils a partir dels que s’han trobat al jaciment dels Hostalets de Pierola. No només trobaràs l’explicació a l’exposició, sinó que també podràs tocar fòssils d’animals de fa 12 milions d’anys!

Vols saber com es formen els fòssils?

Quan un animal mor és atacat per bacteris que descomposen ràpidament el cadàver. També pot quedar sotmès a l’acció dels agents climàtics, arrossegat, dissolt per l’aigua o fins i tot trossejat per carronyaires que poden destruir i dispersar els ossos. Però perquè la fossilització tingui lloc es necessiten condicions especials sota les quals les restes orgàniques haurien de quedar incloses dins d’un material que les protegeixi dels agents externs (pluja, vent…) i de presència d’oxigen.

La fossilització és un procés molt lent de transformació química amb ajuda principal d’aigua infiltrada.

Els components orgànics de l’esquelet es van reemplaçant per altres composicions (calcita, silice, carboni, etc.)

Descobreix el món dels fòssils al CRIP

La tortuga ha esperat 12 milions d’anys per poder formar part de la nostra exposició! Però aquest no és el seu estat original en què va ser trobada. Per seguir tot el laboriós procés de descoberta i de restauració ens hauràs de visitar. Així sabràs en què consisteix la restauració paleontològica, l’activitat principal del CRIP!

Comments